Hoe Waldkorn opnieuw The Original werd

Waldkorn Classic

Onze opdracht.

Waldkorn neemt de tijd voor smaak. Maar tijden veranderen en de markt groeit verder waardoor de merknaam ondergesneeuwd raakte tussen alle concurrenten. Om weer een meer prominente plek te veroveren in deze sterk evoluerende sector, kreeg Waldkorn een make-over waarmee het zich opnieuw kon positioneren als het geliefde merk voor wie op zoek gaat naar de rijke en authentieke smaak van brood.

Onze aanpak.

De rebranding van Waldkorn ging verder dan enkel en alleen een nieuwe visuele identiteit. Om het merk weer relevant te maken binnen haar segment, werkten we een intensief voortraject uit. Welke waarden verwacht de consument en hoe kan Waldkorn hier een antwoord op bieden? Deze research vormde de basis om het merkverhaal van Waldkorn een stevige update te geven.

Waldkorn Rebranding Keywords

De jarenlange expertise van Waldkorn staat centraal in het nieuwe merkverhaal.

Binnen het uitgebreide broodsegment heeft Waldkorn de unieke merkpositie om zich als dé autoriteit naar voren te schuiven, zowel op vlak van smaak als creatie. Waldkorn is het eerste merk dat dit type meergranenbrood op de markt bracht, en dit moet sterk uitgespeeld worden.

Waldkorn Slogan

Onder de noemer “Alleen The Original …” tonen we aan dat Waldkorn dankzij haar jarenlange expertise en vakmanschap weet hoe het een puur en authentiek brood moet maken. Die kennis en passie voel en proef je van bij de bakker tot op de ontbijttafel. Beiden staan dan ook centraal in de nieuwe merkbeleving.

Waldkorn Rebranding Posters

Visuele uitwerking.

Voor de rebranding van Waldkorn gingen we back to basics. Het logo kreeg een strakke update die rust en eenvoud uitstraalt, wat past bij de baseline “Waldkorn neemt de tijd voor smaak.”

Waldkorn Logo Rebranding

Het vakmanschap en unieke karakter van Waldkorn zijn te zien in de vernieuwde beeldtaal. We streven ernaar om Waldkorn menselijk en authentiek te maken om het vakmanschap in de kijker te zetten.

Waldkorn Productshots

De fotografie is natuurlijk en realistisch om het ambachtelijke karakter te benadrukken.

Waldkorn Productshots

Het merkverhaal komt, zowel conceptueel als visueel, samen in de website, de plek waar inspiratie centraal staat.

Waldkorn Website

Wil je weten wat Android voor jouw merk kan betekenen? Mail ons op hello@android.be of bel naar +32 (0)3 633 99 20.

Follow
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!