Imperial is een klassieker in de Belgische keuken. Dankzij die naamsbekendheid is het merk ook al jarenlang populair in de B2B-sector, zonder extra marketinginspanningen. Om deze positie te behouden in een steeds competitievere sector, ontwikkelden we een activatie die hen meteen helpt om ook hun klanten in kaart te brengen.
Ons concept.
Via de activatie komen bakkers op een inspirerende manier in contact met Imperial. Het centrale thema: de eclair, een al even grote klassieker als Imperial zelf.
De activatie is opgebouwd rond een brochure met nieuwe en klassieke eclairrecepten, begeleid door copy en fotografie om duimen en vingers bij af te likken.
Het doel van de activatie: verkoop stimuleren, maar ook contactgegevens van bakkers verzamelen voor latere marketingdoeleinden.
Na inschrijving volgt er een e-mailcampagne om het contact met de bakker op te bouwen en te onderhouden. Een samenwerking met vakblad Brood&Banket zet de actie dan weer extra in de kijker.
Bakkers ontvangen niet alleen een inspiratiebrochure, ze kunnen ook deelnemen aan een actie waarbij ze een premium ontvangen bij aankoop van Imperial vanillepudding. Bestellingen plaatsten doen ze via een door ons gebouwde actiewebsite.
Learnings.
Deze eerste activatie is voor Imperial het startpunt om intensief marketing te voeren naar de B2B-klant, dankzij een fors uitgebreide database. De actie zorgde bovendien ook voor belangrijke key learnings. De B2B-klant hecht bijvoorbeeld zeer veel waarde aan z’n grossier, die relatie wordt dan ook centraal gezet in vervolgacties.
Wil je weten wat Android voor jouw merk kan betekenen? Mail ons op hello@android.be of bel naar +32 (0)3 633 99 20.