Imperial scoort met een echte klassieker

Imperial Activatie Eclair

Onze opdracht.

Imperial is een klassieker in de Belgische keuken. Dankzij die naamsbekendheid is het merk ook al jarenlang populair in de B2B-sector, zonder extra marketinginspanningen. Om deze positie te behouden in een steeds competitievere sector, ontwikkelden we een activatie om hun klanten in kaart te brengen.

Imperial Website

Ons concept.

Via de activatie komen bakkers op een inspirerende manier in contact met Imperial. Het centrale thema: de eclair, een al even grote klassieker als Imperial zelf.

Imperial Activatie Folder

De activatie is opgebouwd rond een brochure met nieuwe en klassieke eclairrecepten, begeleid door copy en fotografie om duimen en vingers bij af te likken.

Imperial Fotografie Eclair

Het doel van de activatie: contactgegevens van bakkers verzamelen voor latere marketingdoeleinden.

Na inschrijving volgde er een e-mailcampagne om het contact met de bakker op te bouwen en te onderhouden. Om de actie extra in de kijker te zetten werkten we samen met vakblad Brood&Banket.

Naast de inspiratiebrochure ontwikkelden we ook een actie waarbij professionals een premium ontvangen bij aankoop van Imperial vanillepudding. Bakkers plaatsten hun bestelling via een door ons gebouwde actiewebsite.

Imperial Website

Learnings.

Deze activatie is voor Imperial het startpunt om intensief marketing te voeren naar de B2B-klant. De database kende een fors uitbreiding en de actie zorgde ook voor belangrijke key learnings. De B2B-klant hecht bijvoorbeeld zeer veel waarde aan z’n grossier, die relatie wordt dan ook centraal gezet in vervolgacties.

Wil je weten wat Android voor jouw merk kan betekenen? Mail ons op hello@android.be of bel naar +32 (0)3 633 99 20.

Follow
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!