BICKY GAAT VOOR ALTIJD GOED MET ANDROID

Bicky is al meer dan 40 jaar een icoon in de Belgische frituur. Met de recente lancering van de Bicky Balls maakt het merk zijn ambities voor de toekomst bekend. “We zoeken steeds de grenzen van ons merk op en willen aantonen dat Bicky veel meer is dan de legendarische burger,” vertelt Tom Stevens, marketingmanager bij moederbedrijf GoodLife Foods. “Die evolutie is al enkele jaren aan de gang, maar komt vandaag in een stroomversnelling.” Bicky wil zich positioneren als een snackmerk voor iedereen, op elk moment en om het even waar. Daarom lanceert het een grootschalige mediacampagne waarvoor het Android inschakelde als creative agency. Rode draad is de nieuwe tagline die Android bedacht: ‘Altijd Goed.’

“Met ‘Altijd Goed.’ introduceren we een krachtige slogan die de positionering van Bicky helemaal omvat,” zegt Arne Meganck, creative director bij Android. “Het is een gewaagd statement, maar dat is Bicky ook. Bicky is voor iedereen die de wereld niet te serieus neemt, maar wel serieus wil genieten. Altijd curieus. Altijd vollenbak. Die manier van denken omarmen we volledig met deze campagne.”

Samen met de nieuwe tagline introduceert Android ook een geüpdatete visuele identiteit. “Waar Bicky vroeger een heel ruim – en dankbaar – visueel speelveld had, is er vandaag meer behoefte aan een consistente beeldtaal. Daarvoor ontwikkelden we een visuele identiteit die beter aansluit bij de huidige positionering van Bicky. Zo versterken we ook de herkenbaarheid van het merk,” verduidelijkt Arne Meganck. “Het iconische logo en het bekende groen blijven prominent aanwezig en daarnaast introduceren we nieuwe elementen die gecombineerd worden in een grafisch systeem. Het samenspel van de afzonderlijke elementen onderstreept niet alleen Bicky’s rebelse karakter maar zorgt tegelijk voor duidelijk herkenbare communicatie, over alle kanalen heen.”

De campagne wordt begin november uitgerold op basis van een uitgebreid mediaplan, met affiches in het straatbeeld, online bannering en videoadvertising op social media. “We zijn trots dat we samen met Bicky deze stappen mogen zetten,” vertelt Arne Meganck. “Onze samenwerking gaat ondertussen al meer dan tien jaar mee en dit bevestigt het vertrouwen dat we in elkaar hebben opgebouwd.”

CREDITS

Client: GoodLife Foods
Strategic director: Tom Vinken
Creative director: Arne Meganck
Project manager: Julia Digan, Wim Van Deun
Copywriting: Dennis Janssens, Charlotte Baert
Design: Lisa Decré, Maxim Segers, Marte Feyen, Sanne Roekaers, Rob Claes
Photo production: Crush
Photographer: Britt Guns
Video production: Beehived Media

Download persmap

Follow
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!