Hoe Maes het clubhart van Standard weer veroverde

Onze opdracht.

Na een jarenlange afwezigheid op het Sclessin keerde Maes terug als sponsor van Standard-Luik. Om dit te vieren, trakteerden ze alle supporters op een exclusief bierflesje. Een geslaagd een-tweetje tussen vormgeving en geschiedenis waarbij we de hoogdagen van de club vatten in een iconisch ontwerp.

Visuele uitwerking.

Voor deze “message with a bottle” creëerden we verschillende ontwerpen die het clubgevoel van Standard-Luik in de kijker zetten. Twee designs werden uiteindelijk geselecteerd voor een online campagne waarbij de mening van de fans centraal stond.

Voor het eerste flesje gebruikten we het iconische rood-witte clubshirt van Standard. Een herkenbaar icoon uit de glorieperiode begin jaren ’80.

In het tweede ontwerp kregen de supporters een plek op het flesje, met centraal de slagzin “Rouches un jour, rouches toujours”.

Maten, makkers, Standard! Het laatste woord was dus aan de fans, het hart van de club. Zij konden via online voting hun favoriete design kiezen. Het beroemde Standard-shirt kwam als topfavoriet uit de bus.

Wil je weten wat Android voor jouw merk kan betekenen? Mail ons op hello@android.be of bel naar +32 (0)3 633 99 20.

Follow
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!